Brands
tActi
2024年にミリタリーとワークウェアからインスピレーションを受けスタートした、ネペンテスアメリカ発信ブランド。伝統的なメンズウェアの要素とドレスを組み合わせ、日常の活動にもシームレスに適応するアイテムをシーズンレスで発表している。
Introduced in 2024 under Nepenthes America, the brand draws inspiration from military and workwear staples. Blending classic menswear elements with the fluid aesthetics of dresses, it offers seasonless collections designed to transition seamlessly into everyday life.
花、太陽、雨
NEPENTHESが北海道 ・ 美瑛を拠点に発信するプロジェクト。
シーズンやジャンルにとらわれず、 スペシャルプロダクトやイベントを不定期に発表して参ります。A NEPENTHES project based in Biei, Hokkaido.
Special products and events will be introduced on an irregular basis, free of season or genre.South2 West8
2003年に北海道・札幌に構えるフラッグシップストアの住所をブランド名に冠しスタート。北海道の大自然を背景に、「テンカラ」釣りをコンセプトとし制作するアウトドアブランド。ディレクターは三浦健人。公式YouTubeチャンネル「TENKARA SESSION」も公開中。
Launched in 2003, the brand takes its name after its Sapporo flagship address. Set against the backdrop of Hokkaido’s vast nature, this outdoor brand honors the traditional Japanese fishing method known as tenkara. Directed by Kento Miura, its journey continues on their official YouTube channel, TENKARA SESSION.
SHIDEN
雑誌をはじめミュージシャンや俳優などを手掛けるスタイリスト服部昌孝をディレクターに迎え2024年秋冬よりスタート。デザインはネペンテス代表の清水慶三が、グラフィックはネペンテスディレクター青柳徳郎が担当。ファッションに落とし込んだ機能性バイクウェアを提案する。
Launched in Fall/Winter 2024, the brand is under the creative direction of stylist Masataka Hattori, with designs by Nepenthes founder Keizo Shimizu, and graphics by Tokuro Aoyagi, director at Nepenthes. Merging utility and style, it reimagines functional bike wear through a fashion-forward lens.
ENGINEERED GARMENTS
1999年、アメリカ・NYを拠点にネペンテスアメリカ代表の鈴木大器により創業。ネペンテス創業時からバイヤーとして培った経験をコレクション制作に反映。2025年秋冬コレクションからは、宮本健太と小田木邦匡がデザインおよびディレクションを担う。
Since its founding in New York in 1999 by Daiki Suzuki, head of Nepenthes America, the brand has reflected Suzuki’s deep experiences as a buyer since the early days of Nepenthes. From Fall/Winter 2025, creative direction transitions to Kenta Miyamoto and Kunimasa Odagi.
Rhodolirion
VOTE for RHODOLIRION
「胸が高鳴るような服」をブランドテーマに、ネペンテスウーマン ディレクターの須藤由美が2022年春夏より始動。歴史あるファッションカルチャーに敬意を払いつつも自由なクリエーションで刺激的かつ普遍的なものづくり目指す。VOTE FOR RHODOLIRION
Debuted in Spring/Summer 2022 by Nepenthes Woman director Yumi Sudo, the brand is founded on the idea of creating “clothing that makes your heart skip a beat.” Its collection blend fearless design with timeless form, honoring fashion and history while exploring its creativity without limits.NEEDLES
1995年設立。デザイナーはネペンテス代表の清水慶三。2010年には古着やデッドストックをリビルド(再構築)する〈REBUILD by NEEDLES〉を発表。デザイナー自身の世界観を投影する、パーソナルな視点からのコレクションを制作している。
Established in 1995 by Keizo Shimizu, founder of Nepenthes. In 2010 the brand launched REBUILD by NEEDLES, a sub-label focused on reconstructing vintage and deadstock garments. Each collection is created from a perspective, reflecting on the designer’s unique vision.